23 Mart 2009 Pazartesi

TB2L'de Değişim

Şimdi, bu hafta sonu biten normal sezonun ardından belli olan play-off eşleşmelerini incelerken gözüme çarptı. Eğer okuduğum yer bir yanlışlık yapmamışsa (Turkbasket) veya ben yanlış anlamamışsam, önemli bir değişiklik yaşanmış TBL2'de play-off'lar özelinde. Geçen sezon yine 16 takımla play-off'a başlanmıştı, takım sayısı 4'e indikten sonra Adana'da düzenlenen 4'lü bir turnuvayla lige çıkan 2 ekip belirlenmişti. Turnuvaya favori olarak gelen İTÜ ve Tofaş evinin yolunu tutarken, galibiyet alması bile zor gözüken Erdemir tulum çıkarıp, yanında Aliağa Petkim'le lige yükselmişti... 

Bu sezon da yine aynı şekilde başlıyor 16 takımla play-off'lar, ama bu kez sonuna kadar gidiyor. Yani, play-off sistemiyle takımlar yarı yarıya düşecek her turda ve finale kalan 2 ekip, lige çıkmış olacak... Açıkçası hoşuma gitti bu değişiklik. Geçen sezonki sistemde o 3 günlük süreç içinde formda ve iyi gününde olan bir takım çıkabilirdi her sene sürpriz yapabilecek, nitekim Erdemir de gerçekleştirmişti bu sürprizi yukarıda belirttiğimiz üzere. Sürpriz, heyecan hoştur da takımların da, genele bakıldığında oynadıkları oyunun haklarını almasını isterim her zaman. Bu sistemde ligi tepede bitiren takımın sürpriz bir şekilde elenmesi daha düşük bir ihtimal misal...

2 yorum:

efesliler dedi ki...

Tofaş'ın şu an hala 2.ligde olmasının nedeni önceki formattı. Daha adil olmuş yeni sistem..

Mesut Ulukök dedi ki...

aslına bakılırsa lafı oraya da getirecektim ama şimdi şehrimizin takımını kayırıyor gibi bir görüntü olsun istemedim, hehe. :)

geçen sene çok sitem ettim ben de sisteme, tofaş'ın lige çıkamaması yüzünden...