7 Ocak 2009 Çarşamba

İki Gömlek Büyük Geldi

Bekliyordum önceden böyle bir sonuç, sürpriz olmadı benim için. Efes Pilsen son haftalarda oynadığı basketbolda belli bir standardı yakalamış olsa da, belli bir toparlanma sürecine girmiş olsa da CSKA'ya henüz, şu yapısıyla kafa tutamayacağı belliydi önceden yani. Zaten CSKA ölçü değil an itibariyle Efes Pilsen için. Gayet normal maçın akışı, CSKA'yı yenebilecek çok az takım var şu an Avrupa'da zaten.

İlk 3 periyodu kesik kesik izleyebildim, son periyodun hemen hemen tamamını seyrettim. Maç hakkında detaylı yorum yapacak kadar izleyemedim ama gözüme çarpan birkaçı şeyi yazayım yine de. Maçın her saniyesinde, her hücumunda bas bas bağırıyordu CSKA Efes'ten birkaç gömlek büyük olduğunu. Özellikle son çeyrekte Efes Pilsen hücumda o kadar aciz kaldı ki, maçın özetiydi son çeyrekteki o aciziyet yani. Son çeyreği 9 sayıyla bitirdi Efes, bu 9 sayının 7'si de maçın son 2 dakikasında fark 22'ye çıktıktan sonra geldi. Koskoca 8 dakikada, fark 10-12 dolaylarında iken 2 sayı üretebildi yani Efes Pilsen. Bu durumda yenilen 20 sayı fark da çok garipsenmemeli. Muazzam savunma yapan bir takım zaten CSKA; özellikle sete set hücumlarda. Fast break sayısı da bulamadı hemen hemen hiç Efes Pilsen. Maç sonunda da 55 sayıda kalması şaşırtıcı değil Efes Pilsen'in bu anlamda. Thornton ilk 3 periyot sonunda 7/9 isabetle 17 sayı üretmişken, son periyot inanılmaz garip işler yaptı. Abartısız bir şekilde, 3 hücumu arka arkaya sabote etti adeta. Bunların hepsi Efes Pilsen potasına sayı olarak geri döndü, maçtaki fark da koptu gitti o ara CSKA lehine.

Yarın Milano yenildiği takdirde, Efes Pilsen son maçını kaybetse de çıkacak büyük olasılıkla ama sezon öncesi hedeflere bakıyorum da; Efes'in şu an bu gruptan "nasıl çıkarım"ı düşünmesi gerekmiyordu şu anda sanki...

Hiç yorum yok: